Priručnik za podučavanje i učenje u 21. veku

Čini se da će se uz nove tehnologije uloga nastavnika i odnos učenika prema procesu učenja menjati na nepredvidiv način. Obrazovne politike u svetu, ali i kod nas, sve češće se baziraju na principima kritičke i otvorene pedagogije. Nove pismenosti (medijska, digitalna, finansijska, emocionalna pismenost na primer) uvode se kao novi predmeti ili menjaju pristup čitavim kurikulumima od najranijih razreda osnovne škole. 

Ovaj priručnik, nastao kao proizvod multidisciplinarnog rada istaknutih stručnjaka iz različitih oblasti, biće od koristi svakom nastavniku koji kritički promišlja svoj poziv i svoju obrazovnu praksu. Možemo ga preporučiti i onima koji se bave planiranjem i implementacijom obrazovnih politika kao polaznu osnovu za ozbiljnu metodičko-didaktičku diskusiju. Međutim, nadamo se da sadržaj ovog priručnika lako mnogo pratiti i roditelji i učenici. Svima koje interesuje moderno obrazovanja može poslužiti kao orijentir za kritičko preispitivanje ličnih iskustava u obrazovanju.

82 strane sa ilustracijama i interaktivnim linkovima – prvo izdanje – srpski jezik (latinica) – Izdavač: organizacija “Nauči me” Niš – Srbija 2022. – fajl veličine 1 MB – PDF format

Knjiga je besplatna. Javite se i poslaću Vam primerak na i-mejl adresu. 

Voleo bih da saznam Vaše mišljenje o knjizi kad je pročitate. 

Author

Milan Petrović

Designation

Click here to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Co-Authors

Prof. dr Jelena Filipović

redovna profesorka na Filološkom fakultetu u Beogradu i članica  odbora za obrazovanje Srpske akademije nauka i umetnosti

U svom naučnom radu bavi se, između ostalog, pitanjima kritičke sociolingvistike, jezičkom politikom i planiranjem kao i  primenjenom lingvistikom. Autorka je nekoliko knjiga i monografija, programska direktorka konferencije Digitalna humanistika i međunarodna ekspertkinja Evropskog centra za moderne jezike.

Zoran Milojević

nastavnik računarstva i informatike, poslovne informatike i elektronskog  poslovanja

Autor je mnogih seminara za nastavnike, instrukcioni dizajner i trener predmetne didaktike. Direktor je Obrazovno-kreativnog centra u Boru. Imao je prilike da učestvuje u kreiranju obrazovnih politika putem pisanja obrazovnih profila.

Maja Vasić-Nikolić

Posle sedam godina života i rada u Velikoj Britaniji gde je, između ostalog, radila kao nastavnik engleskog jezika i novinar, vratila u Beograd i preuzela posao projektne menadžerke u Nezavisnom udruženju novinara Srbije. Tokom petnaest godina provedenih u ovom udruženju najviše se bavila medijskim slobodama i bezbednošću novinara, za koje smatra da su suštinski povezane sa nivoom medijske pismenosti građana. Vodila je više projekata o potrebi razvoja veština za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i razumevanja značaja prava na informisan izbor. Od 2019. godine, kao master trener projekta Saznaj i razaznaj, doprinela je godišnjim adaptacijama kurikuluma programa i treningu više od stotinu građana trenera.

Deniz Hoti

jedan je od lidera u neformalnom obrazovanju u Srbiji

Autor je inicijative i filma Obrazovanje za 4.0 revoluciju, nekoliko priručnika o projektnoj nastavi i direktor organizacije Connecting iz Pančeva. Kroz svoje projekte trudi se da kreira most između formalnog i neformalnog obrazovanja. Njegov program Kad porastem biću pomogao je mnogim mladim ljudima da pronađu svoj poziv i pripreme se za profesionalnu karijeru. Radi kao facilitator, preduzetnik i omladinski radnik.

Reviews 

Ukoliko tragate za govornikom na temu prednosti projektne nastava ili saradnikom koji bi vam pomogao u vezi sa praktičnom primenom principa projektne nastave u vašem kolektivu iskoristite Kontakt stranicu. 

Download

Priručnik možete preuzeti popunjavanjem kontakt podataka u formi ispod.
Besplatni primerak priručnika dobićete na imejl adresu koju ste ostavili u formi.

    Izrada ovog Priručnika omogućena je uz podršku Ambasade SAD u Srbiji. Sadržaj Priručnika je isključivo odgovornost organizacije Nauči me i ne predstavlja nužno stavove Ambasade ili Vlade SAD.